tisdag 28 mars 2023

Vi säger ifrån varje dag och 23 andra noveller av kommunalare

 Kommunalarbetarens tredje novellsamling kommer ut i dag! Boken ”Vi säger ifrån varje dag och 23 andra noveller av kommunalare” är skriven av undersköterskor, spårvagnsförare, städare, kockar, elevassistenter, personliga assistenter, bussförare, barnskötare med flera. Själv är jag undersköterska och min novell "tvåhundraåttan" finns att läsa på sidan 123. 


 

 Det är jättekul att få vara en liten del av denna novellsamling! Verkligen jättekul och hedrande för det är inget dåligt gäng jag får dela mina ord med! Men boken berör oerhört allvarliga ämnen - från blytunga till sorgliga och allt annat däremellan och väcker känslor som ett varmt leende till en klump i magen. Ingen som läser alla de 24 novellerna kommer att gå oberörd förbi, och det är just det som är meningen - att boken ska väcka känslor och frågor hos läsaren. Och jag skulle vilja påstå att det är med en äkta förhoppning om att det skrivna ordet ska kunna få till en förändring till det bättre som många av dessa noveller är skrivna.

 I novellsamlingen finns noveller skrivna av: Anneli Andersson, Annelie Carlsson, Suzanne Eklund, Helena Eltén, Johan Engman, Adelina Ermeland, Emma-Clara Folin, Elisabeth Grönlund, Anna Haglund, Dennis Hertz, Caroline Holmgren, Lotta Höckert, Caisa Johansson, Emelie Kling, Em Lugnet, Nina Mattsson, Sarah Mkada Jaziri, Marlene Rosén Hallsten, Frida Turander, Molly Uddenberg, Katrine von Ahn, Arne Wester, Anna Westerman samt Sofia Ålund. 

 

En liten uppdatering -  Den 10 maj var jag med i ett inslag på SVT-värmland om novellsamlingen:  Undersköterska i Hagfors en av vinnarna i novelltävling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar