torsdag 2 september 2021

Äldreboendet Solrosen - en hemskt orolig saga

 Jag har skrivit en bok! Lilla jag! Det är en uppskruvad, humoristisk satir om det trångbodda och överbelagda äldreboendet Solrosen som kommer ut i November på förlaget multatuli. Det har nog varit det roligaste jag gjort i hela mitt liv. Att få skriva om ett ämne som ligger mig varmt om hjärtat och fritt få använda min fantasi till att skapa karaktärer och miljöer som med svärta, humor och hur mycket orimligheter som min förvirrade lilla hjärna tillåtit. Nu ska snart även andra läsa den - läsarna. Det är en skrämmande känsla men roligt. Jag hoppas att boken förutom underhållning, väcker känslor som väcker frågor och diskussioner som i slutändan kanske kan leda till något riktigt bra. Kanske stora förhoppningar på en liten bok, men jag har svårt att tro att läsaren kommer att kunna läsa boken utan att bli berörd på något vis - och det är en riktigt bra början. 

Boksläpp blir Onsdagen den 17 November i min hemstad Hagfors på Älvstranden 

Boken går att förboka redan nu om man vill vara säker på att få ett rykande färskt exemplar direkt från tryckeriet  i November.  







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar